Min morgenmad – grøn smoothie med müsli og morgenmad på farten

af Stinna

Grøn smoothie til morgenmad. Selv spiser jeg faktisk aldrig morgenmad lige når jeg vågner. Jeg er simpelthen ikke sulten lige når jeg står op. Derfor venter jeg med at spise min morgenmad til 2-3 timer til efter jeg er stået op. Hvis jeg er derhjemme, så ender jeg oftest med at lave en grøn smoothies til morgenmad. Den består oftest af avocado, banan, spinat, frosne jordbær og vand. Nogle gange tilsat lidt vegansk proteinpulver og lidt mandler.

Hvis jeg derimod er på farten, så spiser jeg ofte en madpakkemuffin. De er nemme at have med, de smager godt og så mætter de fint for mig.

Men fordi at jeg måske ikke er den eneste, der ikke er så sulten om morgenen, så vil jeg komme med mine bud på nem morgenmad med jer her – især morgenmad, som er nem at have med på farten.

Idéer til morgenmad på farten:

Morgenmadsmuffins med blåbær. Disse muffins fungerer både som morgenmadsmuffins eller som en lille sen eftermiddagssnack. De har reddet mig mange gange på uni, når jeg er blevet sulten hen på eftermiddagen. Mine morgenmadsmuffins er ikke søde som almindelige muffins, men er sødet med banan. Derudover indeholder de æg og havregryn, som kan holde mit mæt længe.

Grøn smoothie. Hvis jeg har tid til det, så har jeg sommetider lavet en grøn smoothie når jeg står op og kommet den i en flaske. Så har jeg haft den med mig, så jeg kunne drikke den når jeg blev sulten. Jeg synes en grøn smoothie er en genial måde at få lidt ekstra grøntsager på – prøv fx med broccoli i.

Chiagrød. Da jeg læste til sygeplejerske havde jeg ofte chiagrød med i et marmeladeglas og lidt granola med i en bøtte. Så kunne jeg nemt lige spise lækker chiagrød på farten.

Grovboller. Når det skal gå ekstra stærkt, så har jeg en grovbolle med på farten. Det smager så skønt, men holder mig ikke mæt ligeså længe som ovenstående. Men altså, en skøn bolle med ost – det er altså noget af det bedste.

Hvad med jer? Spiser I morgenmad hver morgen eller tager I det også med på farten?

Print Friendly, PDF & Email
2 Kommentarer

2 Kommentarer

Rikke 1. marts 2019 - 18:07

Jeg spiser havregryn med rosiner hver morgen. Det er nogle gange lidt kedeligt og tørt, men det er mættende og holder mig mæt længe.
Med venlig hilsen Rikke

Reply
Stinna 20. marts 2019 - 20:17

Det lyder nu også lækkert :-) Det handler jo bare om at finde noget, som holder en mæt.

Reply

Tilføj en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.