Vegetarisk madplan uge 3

af Stinna

Vegetarisk madplan uge 3

Næste uges madplan er her og jeg har tilføjet retter, som indeholder lidt ekstra grøntsager i denne omgang. Den indeholder forskellige vegetariske retter, som er fyldt med smag og er et godt bud på sundere aftensmad. Brug den som en madplan eller bare som inspiration til ugens måltider. Ugens madplan indeholder forskellige opskrifter på vegetariske retter, som kan bruges som inspiration til hele ugen.

Madplanen byder på spaghetti med tomatsauce, hvor der er sneget ekstra grøntsager ind. er er en grøn karry ret med edamamebønner, min mors allerbedste blomkålssuppe, små falafler med søde kartofler og pandebrød, asiatisk salat og edamamebønne-deller, tortilla-pizza og til slut søde snickersmuffins. Hav en dejlig uge!

[one_half padding=”0 20px 0 0px”]
[/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]MANDAG

Spaghetti med tomatsauce med blomkål

Før du rynker på næsen, så er du nød til at prøve denne tomatsauce – den er virkelig god og en smart måde, lige at få spist det sidste blomkål der bare ligger i køleskabet. Serveres med bønnepasta for ekstra mæthed.

Få opskriften ved at klikke lige her[/one_half_last]

[one_half padding=”0 20px 0 0px”]


[/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]TIRSDAG
Grøn karry med grøntsager og esamamebønner

Tirsdagens ret er grønne karry, hvor der er godt med grøntsager i og edamamebønner. Spises med ris eller quinoa til.

Få opskriften ved at klikke lige her[/one_half_last]

[one_half padding=”0 20px 0 0px”]

[/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]ONSDAG

Min mors bedste blomkålssuppe

Endnu en måde at få spist lidt ekstra grøntsager og så er den ovenikøbet virkelig god.

Få opskriften ved at klikke lige her.[/one_half_last]

[one_half padding=”0 20px 0 0px”][/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]TORSDAG

Falafler med søde kartofler og pandebrød.

Falafler med søde kartofler – der linkes til pandebrød i indlægget. Serves med grønt til.

Få opskriften ved at klikke lige her. [/one_half_last]

[one_half padding=”0 20px 0 0px”]

 

[/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]FREDAG

Asiatisk quinoasalat med skøn dressing. Serveres med veggiedeller til. 

Få opskriften på veggiedeller her. 

Få opskriften på salat ved at klikke lige her .[/one_half_last]

[one_half padding=”0 20px 0 0px”]


[/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]LØRDAG

Tortilla pizza. Pizza om lørdagen er altså altid et hit.

Selvom disse også var på sidste uges madplan, så har de fortjent en plads igen – for det er en nem måde at få pizza på og så er de også en smule sundere.

Få opskriften ved at klikke lige her.[/one_half_last]

[one_half padding=”0 20px 0 0px”][/one_half]

[one_half_last padding=”0 20px 0 0px”]SØNDAG
Reste-søndag 

Som de andre uger, så er mit bud på ægte søndagsmad en tærte. Kom ugens reste-grøntsager i en grov bund. Jeg tager altid resterne af tærte med på madpakke.

Få opskriften ved at klikke lige her[/one_half_last]

Sundere søde snacks og kager


SØDE SNACKS
Ugens søde snack er sundere snickersmuffins. De er virkelig gode og de salte peanuts smager godt sammen med den mørke chokolade. 

 

Hvis du har spørgsmål til opskrifterne eller idéer til fremtidige madplaner, så send mig gerne en mail på stinna@stinna.dk – eller skriv en kommentar herunder :-)
Print Friendly, PDF & Email
2 Kommentarer

2 Kommentarer

kathrine 14. januar 2018 - 14:28

Det er faktisk nogle rigtig indbydende og lækre opskrifter du har formået at lave og vise os.
Det ser super dejligt ud, og det er noget man gerne vil udforske lidt mere til.

http://blogbykathrine.bloggerspoint.dk/

Reply
Stinna 14. januar 2018 - 18:29

Mange tak skal du have :-)

Reply

Tilføj en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.