Vegetarisk madplan uge 2

af Stinna

Vegetarisk madplan uge 2

Så er det tid til dette års anden madplan. Jeg håber at I er kommet godt ind i det nye år og er kommet godt tilbage til hverdagen. Hver anden dag består madplanen af rester – herhjemme er vi vilde med rester, så vi ikke skal stå i køkkenet hver dag. Jeg håber at I kan blive inspirerede til ugens aftensmad.

God fornøjelse!

MANDAG: Vegetarisk panang

Ugens første ret er denne lækre vegetariske panang. Husk at lave dobbeltportion, så der også er mad til tirsdag.

Find opskriften lige her.

TIRSDAG: Rester fra mandag.

ONSDAG : Rösti med kartofler og gulerødder.

Onsdagens ret er disse lækre rösti lavet af kartofler og gulerødder. Herhjemme spises de med guacamole til og en salat – måske denne nemme spidskålssalat. 

Husk at lave dobbeltportion, så der også er til torsdag.

Find opskriften lige her.

TORSDAG: Rester fra onsdag.


FREDAG: Vegetarisk paprikagryde med grøntsager og fløde.

Fredagens ret er denne lækre og cremede paprikagryde, som serveres med kartoffelmos.

Find opskriften lige her.

LØRDAG: Hjemmelavet pizza.

Lørdagens menu består af hjemmelavet pizza. Prøv evt. denne grove fuldkornsbund.

Find opskriften lige her.

SØNDAG: Restedag eller tærtedag

Søndag er igen i år en restedag. Spis de rester du har i køleskabet eller brug ugens grøntsager og rester i en lækker tærte – fx ala denne rødbedetærte.

Find opskriften lige her.

SØDE SNACKS
Denne uges lidt sundere søde snack er disse lækre cookiedough kugler med kikærter. Jeps – du læste rigtigt. Men kikærterne smages ikke, men giver en god konsistens.
Find opskriften lige her.

Print Friendly, PDF & Email
2 Kommentarer

2 Kommentarer

Signe 6. januar 2019 - 22:38

Tror du man kan lave de rösti med søde kartofler i stedet for alm kartofler?

Reply
Stinna 7. januar 2019 - 09:56

Det har jeg ikke prøvet, men umiddelbart tror jeg godt at du kan :)

Reply

Tilføj en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.