Min (mad) guide til Barcelona

barcelonaguide

I påsken var min kæreste og jeg i Barcelona. Jeg har besøgt byen én gang før for 10 år siden, så jeg kunne ikke huske så meget fra byen. Min kæreste derimod var i Barcelona i 8 uger i efteråret og havde derfor en masse små steder, som han gerne ville vise mig.

Da jeg jo især har et øje for spisesteder på sådan en tur, vil jeg mest dele mine små tips til spisesteder og kaffebarer. Vi så også lidt seværdigheder og gik ellers bare rundt i byen og oplevede byen. Vi spiste ikke på nogle dyre eller fine restauranter, men mere på små steder vi bare kunne droppe forbi. Hvis I har nogle gode tips til spisesteder i Barcelona, så del dem endelig herunder.

Jeg er vild med Barcelona og hvis du endnu ikke har besøgt den skønne by, så kan jeg varmt anbefale at tage afsted!

SPISESTEDERBarcelona-guide-4 Barcelona-guide-5 barcelonaguide-10

Flax and Kale:

Inden jeg tog til Barcelona, havde jeg på min instagram spurgt efter tips til Barcelona. Flere af jer foreslog at jeg skulle prøve Flax and Kale og med god grund – det er virkelig et lækkert sted! Restauranten er en del af Teresa Carles, som er en vegetarrestaurant. Flax and Kale serverer dog også fisk, så der tog vi hen. Jeg fik den skønneste vegetarret og min kæreste fik den bedste laks, han nogensinde har fået. Vi prøvede stedet både til morgenmad og frokost.

Husk at bestile bord til frokost og aften, da stedet er meget besøgt.Barcelona-guide-15 Barcelona-guide-12

Brunch and Cake:

Vi besøge caféen til en sen morgenmad. Maden er ganske fin og så er deres servering en oplevelse i sig selv – der var pyntet med blomster over alt. Vi nød vores mad udenfor. Stedet var godt proppet og vi ventede omkring 20 min på et bord.
barcelonaguide-5-4

barcelonaguide-4-4La Fabrica:

Lige omme bag vores lille lejlighed, lå dette sted om sælger argentinske empanadas med forskelligt fyld. De er ikke sunde, men er en lækker lille snack. Der er flere forskellige veganske og vegetariske varianter (og en masse med forskelligt kødfyld). Det er en lille og billig snack, som vi spiste flere gange på turen.

barcelonaguide-7-3barcelonaguide-6-3OhBo:

Min kæreste havde hørt meget godt om restauranten OhBo, som er en økologiske restaurant. Restauranten ligger lidt uden for centrum, men vi tog bare en taxa derud. Jeg var vild med indretningen og maden var lækker. Her kunne man både få vegetarisk og kødfyldt mad.

Derudover besøgte vi Milk til brunch, men dette var ikke noget særligt. Et meget populært sted, men jeg maden faldt ikke i min smag.

Bacoa er en burgerkæde, som også har én vegansk og én vegetarisk variant. Dette måtte selvølgelig også prøves – derudover kan man få økologisk kød i sin burger.

KAFFE

barcelonaguide-2-4 barcelonaguide-8 Barcelona-guide-2-2 barcelonaguide-9

Satan’s Coffee Corner:

Ingen tur uden kaffe. På denne lille populære kaffebar drak vi kaffe de fleste morgener. De laver en skøn cappucino og man kan få lidt let morgenmad til. Kaffebaren kan være en smule svær at finde, så vi tastede adressen ind på vores kort.

barcelonaguide-3barcelonaguide-12Onna Coffee:

I en anden bydel ligger Onna Coffee. Jeg bestilte en iskaffe som var helt perfekt – ikke for sød og med en god smag af kaffe. Jeg kan anbefale at tage et smut forbi – også for at se en anden bydel af Barcelona.

LIDT FERIE-BILLEDER
barcelonaguide

Vi nød udsigten ud over byen.