Hvordan spiser du din grød…

DSC01890

Jeg spiser næsten altid grød til morgenmad og lige for tiden er det især denne fine vanilleprikkede havregrød der er et hit. Det er nemt og smager dejligt. Hvordan spiser du din grød?

Hvis du mangler inspiration, så er der lidt forslag her.

Vanilleprikket grød (1 person)

1 dl havregryn

1 dl vand

1 dl mælk

vanillekorn af ¼ vanillestang

1 tsk kokosolie

Det hele pånær kokosolie koges sammen. Kom kokosolie i til sidst og spist med frisk frugt.

Ellers har jeg lidt idéer her:

Havregrød med æg

Min yndlings grød

Køleskabsgrød med skyr

Eftersårsgrød med figner og æbler

DSC01891

Print Friendly

10 kommentar

  1. Jeg elsker alt, hvad der hedder grød – og med de store, fine vaniljekorn, er det jo slet ikke til at stå for!
    Jeg koger altid min grød på grovvalsede havregryn, vand, lidt salt, krydderi og et par æggehvider. Som regel skal der altid én eller anden form for “snask” ovenpå – fx peanutbutter, creamed coconut, mandelsmør, kokosolie eller lignende. Og så også altid noget frugt, som passer til “snasken” – jeg elsker især banan sammen med peanutbutter eller mandelsmør. Nam! :-)

    • Æg i grød er også lækkert – det plejer jeg også at gøre.
      Jeg bliver helt sulten ved tanken om peanutbutter på grød. Det vil jeg købe og afprøve snarest.
      :-)

  2. Mums det ser super lækkert ud Stinna! Tror også at jeg vil prøve at gøre min grød vaniljeprikket. Du kan finde mine forskellige slags yndlingsgrød-opskrifter her: http://soesterskoekken.wordpress.com/?s=gr%C3%B8d

    Men en klassiker hjemme hos mig er nok havregrød lavet på 1 dl havregryn, 2 dl vand og et skvæt mælk med friske blåbær på toppen. Mums. :)

  3. Det ser rigtig godt ud! Mange tak for tippet. Jeg skal helt sikkert prøve at tilberede min grød med vanille, frisk frugt og kokosolie- jeg glæder mig helt til at smage det :)

  4. Til morgenmad elsker jeg at også at putte peanutbutter på og så tilføje syltetøj.
    Man kan også spise grød til aftensmad. For nylig lavede jeg en havregrød, hvor jeg toppede med tun, grøn pesto og artiskokker. Det var virkelig overraskende lækkert!

  5. 2 dl finvalset havregryn kogt op med masser af vand, 2 spsk hytteost og husk og så toppet med en ORDENTLIG klat øko peanut butter! uhmmmm:-)

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*