Hindbær-kompot til skyr

hindbærkompot-2

Tidligere har jeg her på bloggen delt opskriften på hindbær-chia marmelade, men i dag vil jeg dele opskriften på hindbær-chia kompot, som er perfekt ovenpå yoghurt.

Jeg spiser denne hindbær-kompot ovenpå skyr, sammen med en músli. Jeg har flere opskrifter her på bloggen på hjemmelavet musli, men især en variant sødet med banan, er en af mine yndlings. 

Jeg er ved at lave morgenmad til min kusine, som kommer på besøg om lidt. Vi skal have vafler, paleo-brød, skyr med denne kompot, lækker juice og en masse kaffe. Min kusine skal hjælpe mig med et lille projekt, som skal laves til et indlæg her på bloggen.

Jeg håber at I har en skøn onsdag!


HINDBÆR-CHIA KOMPOT TIL YOGHURT ( 1 GLAS) 

1 pose frosne hindbær (250 g)

1,5 dl vand (lidt mere vand, for en tyndere kompot)

1 spsk honning (jeg kan godt lide det en smule surt, så tilsæt måske lidt mere)

½ tsk kanel

1/2 tsk vanillepulver (eller 1/2 vanillestang)

2 spsk chiafrø

Fremgangsmåde:

  1. Kog hindbær, vand, honning, kanel og vanille sammen.
  2. Når halvdelen af væsken er væk, tages gryden af varmen.
  3. Smag til, hvis du ønsker en sødere variant, så tilsæt nu lidt mere honning.
  4. Lad det køle af.
  5. Når det er kølet af, tilsættes de 2 spsk chiafrø og marmeladen røres godt rundt.
  6. Kommes på din yndlings yoghurt.
  7. Kom på glas og sæt på køl. I køleskabet suger chiafrøene den overskydende væske. Så tilsæt evt. mere væske, hvis det skal bruges på yoghurt.
  8. Opbevares på køl.

hindbærkompot

Regi: skål fra Broste Copenhagen

Print Friendly

Én kommentar

  1. Pingback: Chiagrød med jordbær-chia marmelade - sund morgenmad

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*